woensdag 8 mei 2013

Lasagne met geroosterde paprika

Meestal plan ik de warme maaltijden 2 tot 4 dagen vooruit, vooral omdat ik geen tijd heb om dagelijks boodschappen te gaan doen. Vaak is een ingrediënt dat ik nog in huis heb het uitgangspunt om er een recept bij te zoeken. In dit geval had ik nog 300 gram half-om-half gehakt liggen.

Resultaat een lekkere lasagne, die zelfs bij mijn dochter in de smaak viel!



Lasagne met geroosterde paprika
Uit Allerhande
Voor 4 personen

2 eetlepels olijfolie
1 ui, fijngesnipperd
300 gram half-om-half gehakt
1 fles passata di pomodoro (720 ml)
1 pot geroosterde paprika's rood (465 gram), uitgelekt
250 gram lasagnebladen
1 bol mozzarella, in plakken
1 theelepel tijm

1. Verwarm de oven voor op 180°C. Verhit de olie in een hapjespan en fruit de ui 1 minuut. Voeg het gehakt toe en bak in 3 minuten rul en bruin. Schenk de passata di pomodoro in de pan en verwarm nog 1-2 minuten. Voeg peper en zout naar smaak toe.

2. Snijd de paprika's in reepjes. Schep een beetje gehaktsaus in een ovenschaal en dek af met lasagnebladen. Schep hier weer een laagje saus op en verdeel er reepjes paprika over. Dek af met lasagnebladen. Herhaal dit tot alle lasagnebladen op zijn. Eindig met een laag saus en verdeel hier de resterende paprikareepjes en de mozzarella over. Bestrooi met de tijm en peper en zout naar smaak.

3. Bak de lasagne in 25-30 minuten mooi bruin en gaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten